درباره ما...

اینجا امید جوانه میزند...

شرق اصفهان با چالش جدی در مساله آب روبرو شده است؛که این موضوع اندک اندک به یک چالش اجتماعی نیز تبدیل شده و ساختار اجتماعی اقتصادی شرق اصفهان در حال تغییر یافتن است.
کشاورزان شرق اصفهان به فراخور از بین رفتن منابع آبی در حال رها کردن کشاورزی هستند و زمین هایشان نیز به مرور به کانون های گرد و غبار تبدیل میشوند.
از طرفی رنگ و بویی از کشاورزی نوین و مطابق با وضعیت منطقه نیز به مشام نمیرسد و نسل جدید به تدریج از فضای تولید و کشاورزی کناره گیری می کند…!
طی بررسی ها و تحقیقات علمی صورت گرفته رویکردهای نوینی وجود دارد که میتواند سبک کشاورزی منطقه را متحول کند ولی مشکل اصلی این است که این موضوع نیاز به الگوسازی دارد و الگوی موفقی در منطقه وجود ندارد.
دغدغه های مذکور موجب آن شد که پیشنهاد یک هنرستان مردمی با توانایی تعلیم ، آموزش های لازم برای نسل جدید در حوزه کشاورزی نوین و علاوه بر آن الگویی برای گفتگو میان کشاورزان نیز باشد را ایجاد کند…
حال تکمیل طرح پیاده سازی سند تحول بنیادین آموزش پرورش و تربیت یک انسان کامل و همچنین ایجاد فضایی برای تفریح سایر دانش آموزان و اهالی که توام با ارائه الگوهای نوین کشاورزی و تربیتی ،دغدغه اصلی تیم می‌باشد.

در طرح حاضر ارائه ای از آنچه به صورت فیزیکی در هنرستان پیشرفت که در محل کانون شهید بهشتی شهرستان هرند درحال پیاده سازی میباشد ارایه شده است،امید است با همراهی آموزش و پرورش و نهادهای دولتی و مردمی منطقه تحولاتی بنیادین در منطقه شرق اصفهان رقم بخورد…!

چرا هنرستان؟

به طور کلی، هنرستانها با این هدف تشکیل می شوند که نیروی انسانی ماهری تربیت کنند که قابلیت جذب در بازار و ایجاد کسب و کارهای مورد نیاز جامعه را داشته باشد از همین رو حدود نیمی از دانش آموزان متوسطه دوم در هنرستان ها تحصیل می کنند و نگاه بیشتری به فضای کسب و کار خویش در آینده دارند با توجه به سابقه کشاورزی در منطقه شرق اصفهان و همچنین مشکلات کم آبی بوده.

در این منطقه ورود تکنولوژی ها و مهارت های مرتبط با کشاورزی که متضمن تولید در این منطقه و روشهای روز دنیا را از دوران هنرستان در اختیار دانش آموزان قرار دهد از اولویت های اول نجات کشاورزی در شرق اصفهان محسوب می شود.

اثر بخش ترین ابزار آموزش چیست؟

تجربه نشان داده ارائه الگوهای میدانی اجرا شده، اثربخش ترین ابزار آموزش به کشاورزان است اما با این حال باید ،گفت تاثیرپذیری در سنین بالاتر کمتر شده و در صورتی که از سنین پایین طرز تفکر جامعه هدف تغییر یابد امکان ایجاد تحول در این بخش بسیار بیشتر است.

لذا ایجاد هنرستان کشاورزی که کشاورزی را به سنین پایین و همچنین به طور الگویی و اجرا شده آموزش دهد لازم است. اما ایجاد هنرستان به خصوص در حوزه کشاورزی نیازمند سرمایه گذاری کلان بوده و ساختار فعلی آموزش و پرورش به سختی می تواند این ظرفیت را ایجاد نماید از این رو جذب سرمایه گذاری و تلاش در جهت خودگردان شدن این مجموعه با استفاده از امکانات موجود از طریق بخش خصوصی می توان بخشی از راه حل باشد.

رویای مدرسه پیشرفت

دانش آموزان مدرسه پیشرفت، علاوه بر یادگیری حرفه کشاورزی، از آموزش های دیگری نیز بهره مند خواهند بود. چرا که مدرسه پیشرفت، به دنبال پرورش دانش آموزانی مسئولیت پذیر، با اعتماد به نفس، با مهارت های  فردی و اجتماعی بالا و همچنین دغدغه مند و دلسوز برای ایران است. به همین دلیل در مدرسه پیشرفت، با کمک متخصص تربیتی و روانشناسی، مدل تربیتی خاصی طراحی شده تا دانش آموزان علاوه بر یادگیری مهارت های تخصصی، به لحاظ فردی، اجتماعی و ویژگی های شخصیتی نیز پرورش یافته و تقویت شوند. 

مدرسه پیشرفت، رویای پیشرفت ایران دارد و پیشرفت ایران، مستلزم پرورش یافتن انسانهایی قهرمان است. قهرمان، پای حل مسائل کشور می ایستد و برای حل این مسائل جان می دهد؛ قهرمان اراده تغییر دارد و مصمم است برای تحول. مدرسه پیشرفت، برای پرورش قهرمان می کوشد…

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}